Hebben camerasystemen onderhoud nodig ?

Onderhoud is belangrijk. Net zoals met uw smartphone, tablet of computer wilt u dat onze camera’s altijd optimaal functioneren en voorzien zijn van de laatste beveiligingsupdates. Wanneer er een storing of probleem is in uw camerabeveiligingssysteem wilt u dat u de beste service en ondersteuning krijgt.

Vaak komen wij helaas camerasystemen tegen waarop geen onderhoud is uitgevoerd. Gebreken en defecten hadden voorkomen kunnen worden als er preventief onderhoud had plaatsgevonden. Preventief onderhoud voorkomt frustraties en ergernissen van een niet goed functionerend bewakingssysteem en verlengt de levensduur.

Wij ondersteunen u graag.

Ik heb geen camera beeld meer op mijn iPad/telefoon/pc

Onze camerabewakingssystemen kunnen eventueel worden uitgekeken door middel van Computers, en/of mobiele apparaten zoals telefoons en Tablets intern en/of extern.

Om dit mogelijk te maken wordt onze videorecorder en/of onze camera's verbonden met uw eigen Modem om zo via het interne netwerk of internet benaderbaar te zijn.

Bij installatie zullen onze medewerkers eenmalig deze connectie en instellingen voor u realiseren.

Wij hebben als Altec Beveiliging enkel de controle over onze camera's en de opname apparatuur. Een wel of niet aanwezige verbinding naar uw netwerk middels een router en of modem valt volledig buiten onze invloedssfeer.

Het niet meer kunnen bekijken van uw beelden heeft in 90% van de gevallen met uw interne netwerk en of instellingen in uw modem te maken. Dit kunt U controleren door een monitor of televisie aan te sluiten direct aan de recorder. Heet U dan een beeld van een direct aangesloten camera dan is met onze installatie niets aan de hand en verzoeken we U contact op te nemen met iemand die uw netwerk beheerd Dit om onnodige kosten te besparen.

Ook het wel kunnen uitkijken met een telefoon maar niet met een tablet thuis en/of extern valt onder boven beschreven problematiek.

Natuurlijk helpen we U graag om de instellingen weer opnieuw voor U in te stellen helaas verwachten onze klanten te vaak dat dit onder garantie te claimen valt en dit is dus niet waar.

U zult voor dit bezoek met de monteur per PIN moeten afrekenen ook als dit zich net na de installatie voordoet. We pleiten dan ook altijd ervoor onze systemen direct aan een monitor of TV aan te sluiten. 

Hoort batterijen verwisselen bij een draadloos systeem bij werkzaamheden van het onderhoud??

Tijdens het onderhoud aan uw beveiligingssysteem kan het zijn dat indien componenten voorzien zijn van batterijen deze na controle moeten worden vervangen.

In eerste instantie wordt U zelf geacht de batterijen in de componenten te vervangen dit kan ook door het jaar door het systeem eventueel worden aangegeven.

Onze service medewerkers zullen enkel batterijen in uw systeem vervangen na uitdrukkelijke opdracht van U zelf.

Dit maakt ook geen deel uit van de verplichte onderhoudswerkzaamheden welke we conform de wet moeten uitvoeren. 

Handleidingen hoe dit te doen kunnen we U graag per email toezenden maar zijn ook op het internet gemakkelijk zelf te vinden.

Wij hebben alle benodigde batterijen voor al onze verkochte systemen op voorraad. U kunt deze telefonisch bij ons bestellen indien gewenst.

Wij geven enkel garantie op de door ons geleverde batterijen niet op de plaatsing hiervan.
De prijs van door ons geleverde en op uw aanvraag gemonteerde batterijen is natuurlijk hoger dan de prijs welke U betaald enkel voor de losse batterij.

Mijn alarmsysteem is onnodig afgegaan moet ik nu een monteur laten komen ??

Vals of onnodig alarm is helaas een feit.

Onze technische beveiligingssystemen zijn uitermate fijn afgesteld om een ongenode gast of een beginnende brand zo vroeg mogelijk te detecteren, waardoor een vals of nodeloos alarm helaas niet is uit te sluiten.

Vaak denken klanten dan dat de detector defect is maar dit is in 99% van de gevallen niet aan de orde. Het zijn altijd omgevingsfactoren welke de sensor het idee geven dat hij een alarm moet genereren.

Een bewegingsdetector is nou eenmaal gevoelig voor temperatuursveranderingen in een ruimte. Denk hierbij aan een openhaard, lamellen die trillen door een verwarming, of tocht in de ruimte. Ook insecten zijn in de buurt van de detector taboe. Een spin kruipt vaak er achter of zelfs in de detector en donderbeestjes zijn een vaak geziene gast bij ons service team. Brandmelders kunnen niet goed tegen stof of stoom ook dan geven ze een vals of loos alarm. Natuurlijk Kunt U ons bellen of we eens naar uw systeem willen komen kijken. Echter kunnen we enkel maar de detectie ongevoeliger instellen maar een garantie op het uitblijven van loos alarm is dit niet.

Beter is het om eens specifiek na te gaan welke sensor op welk tijdstip waar een loos alarm heeft gegeven en dan kritisch de ruimte of het object te bekijken wat eventueel dit alarm kan hebben veroorzaakt. Dit is helaas iets wat onze mensen niet voor U kunnen doen.

Helaas kunnen we niet anders zeggen beter een vals of loos alarm dan een echte.

ik wil een code aanmaken en/of verwijderen

Voor het aanmaken van een nieuwe code en/of het verwijderen van een oude code verzoeken we U de handleiding te raadplegen. Hierin staat per systeem exact vermeld welke handelingen U hiervoor moet verrichten.

Veelal kunt U ook op het internet of op YouTube diverse voorbeelden bekijken hoe codes te wijzigen zijn.

Mocht U er niet uitkomen dan kunt U ons altijd bellen.

Mocht U willen dat wij de codes voor U komen wijzigen dan kan dat ( tegen betaling ) natuurlijk ook.

Ik heb van mijn provider te horen gekregen dat ik moet overstappen op bellen over IP wat houd dit nu in ?

Bellen via internet? Zorg voor de doormelding van uw alarm!

Er zijn steeds meer bedrijven en woningen waar niet meer wordt gebeld via de traditionele telefoonlijn. In de toekomst zal vaker worden gebeld via internet op basis van een IP protocol. Waarom? Omdat hiermee kan worden bespaard op telefoonkosten. Het is zeker de moeite waard om eens te informeren naar de mogelijkheden. Maar zodra u besluit over te stappen op bellen via internet is het belangrijk u zelf te laten informeren over de gevolgen voor de doormelding van uw alarminstallatie!

 

Doormelding alarminstallatie

Als u er voor kiest te gaan bellen via internet op basis van een IP protocol dient u uw alarmsysteem te koppelen aan uw internetverbinding. Op deze manier wordt er een koppeling gemaakt naar de meldkamer. Dit noemen we Alarm over IP (AoIP). Uw huidige alarmkiezer is namelijk niet geschikt voor uw toekomstige digitale modem. Overstappen van een analoge alarmverbinding naar Alarm over IP kan eenvoudig worden gedaan met een IP converter.

 

IP converters

Er zijn twee soorten IP converters

  • Een standaard IP converter, waarbij in geval van uitval van uw internet er geen doormelding meer zal plaatsvinden. In geval van stroomuitval zal een UPS noodvoeding ervoor zorgen dat er nog 60 minuten doormelding plaats zal vinden.
  • Een IP coverter met GPRS backup is een betrouwbaardere oplossing omdat in geval van uitval van zowel het internet als de stroom een tweede transmissiepad zal worden opgezet naar de meldkamer. U heeft hiervoor wel een SIM-kaart nodig, die in de GPRS module geplaatst wordt.

 

Van plan over te stappen op bellen via internet? Zorg voor de doormelding van uw alarm. Voor vragen en advies kunt u contact met ons opnemen.

De meldkamer belde dat ze geen contact met ons systeem meer hebben wat moeten we nu doen?

Indien uw beveiligingssysteem is verbonden met onze meldkamer kan het zijn dat we de verbinding van uw systeem met de meldkamer periodiek testen.

Op het moment dat deze test negatief is zullen we u hiervan in kennis stellen.

Vaak krijgen we een telefoontje van onze klanten dat zij in kennis zijn gesteld door de meldkamer van deze negatieve test. Er wordt dan gevraagd of we een monteur kunnen sturen om de verbinding weer in orde te brengen.

 

Het kan voorkomen dat er een verstoring is in de communicatie verbinding van het alarmsysteem naar onze meldkamer. Het kan echter ook iets anders zijn.

Om onze klanten niet onnodig op kosten te jagen verzoeken we U onderstaande procedure te volgen alvorens men een monteur op locatie verzoekt.

 

1. Bel uw meldkamer en laat het systeem in de test zetten.

2. Schakel uw systeem in.

3. Verlaat het pand en wacht 5 minuten.

4. Ga uw pand naar binnen , schakel niet uit en activeer alle detectiepunten van uw alarmsysteem.

5. Schakel uw systeem uit en noteer wat u op de display kunt zien.

6. neem contact op met uw meldkamer en vraag wat zij voor meldingen hebben binnen gekregen.

7. hebben ze alarmmeldingen binnen gekregen dan werkt de doormelding gewoon.

8. hebben ze niets doorgekregen neem dan contact op met ons voor het bezoek van een monteur.

Ik heb een brief voor een onderhoudsafspraak gekregen wat nu?

Klanten welke een onderhoudscontract met ons hebben afgesloten ontvangen per brief een voorstel voor de afspraak waarop onze service medewerker Uw systeem komt onderhouden.

Mocht het tijdstip of de dag U niet uitkomen dan verzoeken we U dit tijdig aan onze service desk te laten weten zodat een nieuwe afspraak voor U kan worden ingepland.

Onze service desk is bereikbaar van donderdag tot en met vrijdag van 9:00 uur t/m 16:00 uur of op info@altecbeveiliging.nl